U svojim počecima, hip-hop subkultura, koja se sastoji od repanja, DJ-anja, breakdancea i izrade grafita, a koja je nastala u dijelu New Yorka zvanom Bronxu, smatrala se izrazom američkih crnaca nižeg društvenog statusa i njihovom pobunom protiv svijeta u kojem su živjeli. Zbog toga se u početku ovaj glazbeni i životni stil teško nametao u drugim sredinama, jer se vjerovalo kako se ne može primijeniti na druge nacije i rase. Međutim, kako je vrijeme prolazilo, hip-hop je postajao popularan i u drugim sredinama, a počeli su se pojavljivati i lokalni izvođači koji su govorili o svojim životima i problemima svojih sredina.

Još jedan razlog zašto je ovsf_hiphopa subkultura teško krčila put prema mainstreamu je bila činjenica da su izvođači govorili o svojoj stvarnosti, koja je bila prepuna droge, nasilja, kriminala i drugim problema, a u kojoj su često bili i akteri. Zato su hip-hoperi redovito bivali optuživani kako loše utječu na mlade. Taj se argument pojavljuje u raspravama sve do današnjeg dana, bez obzira na činjenicu da sa širenjem ovog glazbenog stila u druge dijelove svijeta pjesme sve češće govore o nekim drugim stvarnostima i životima, a ne o životu američkih crnaca iz geta.

Hip-hop ima danas velik utjecaj na mlade koji ga slušaju i velika većina njih, kao i njihovih roditelja, više ne vidi ništa loše u tome. Osim toga, ovaj je glazbeni pravac danas postao profitabilna industrija koja je u mnogim elementima izgubila onu nekadašnju oštrinu i pronicljivost i fokusirala se na zgrtanje novca. Je li to bolje ili lošije, teško je reći.

Ono što se sa sigurnošću može reći je kako danas hip-hop slušaju mladi iz svih društvenih slojeva, i više nije neobično vidjeti dečka ili curu u dizajnerskoj odjeći kako preslušava novi hit koji govori o teškom životu u američkom Harlemu, a zatim igra najnoviju RiverBelle Kasino igricu na novom iPhoneu koji su od roditelja dobili za sedamnaesti rođendan.